juli 2024

Nieuwe elektrische heftruck van Hyster® levert prestaties vergelijkbaar met verbrandingsmotor voor binnen- en buitenwerkzaamheden

Juli 2024

Hyster heeft nieuwe heftrucks met geïntegreerde lithiumionbatterij geïntroduceerd die robuuste prestaties leveren, vergelijkbaar met een heftruck met interne verbrandingsmotor. De Hyster® J2.0-3.5XTLG-serie, die tot 3,5 ton kan heffen, kan zowel binnen als buiten worden gebruikt en is daarmee een duurzame, flexibele en emissieloze optie.

"Veel industriële bedrijven willen hun uitstoot verlagen en machines met verbrandingsmotor vervangen door elektrische machines. Dit moeten ze echter wel kosteneffectief doen, met behoud van hoge prestaties en productiviteit", zegt Fraser Brash, Product Manager bij Hyster. "De nieuwe Hyster-heftrucks zijn een scherp geprijsde, emissieloze optie met beproefde en geteste robuustheid."

Het ontwerp biedt tot 34% beter zicht op de mast, een ruime en weerbestendige cabine, grote superelastische banden en een grote bodemvrijheid, zodat chauffeurs ook op oneffen terrein en in moeilijke weersomstandigheden productief kunnen blijven. De nieuwe elektrische modellen van Hyster kunnen niet alleen in industriële magazijnen worden gebruikt, maar ook buiten op terreinen of laadplaatsen in de hout-, metaal-, chemische of bouwmaterialensector.

Het vermogen van de lithiumionbatterij levert ook productiviteitsvoordelen op. Tussentijds laden van trucks tijdens pauzes helpt de inzetbaarheid tijdens ploegendiensten te maximaliseren, terwijl de batterij zelf geen onderhoud nodig heeft. Het elimineren van onderhoud aan de motor en vervangen van de batterij helpt ook waardevolle bedrijfstijd te besparen.

Lithiumion opladen kan efficiënter zijn dan het opladen van een loodzuurbatterij, waardoor gebruikers meer energie krijgen zonder extra kosten. Vergeleken met een motor met verbrandingsmotor kunnen de energiekosten met de nieuwe Hyster-modellen worden gehalveerd. De heftrucks vertegenwoordigen hebben ook meerwaarde door de lange levensduur van de batterij en een garantie van 5 jaar.

Klanten kunnen kiezen uit modellen met batterijen van 154 V of 115 V om de stroomvereisten aan te passen aan de operationele intensiteit. De Hyster J2.0-3.5XTLG heeft standaard ook een grotere batterijcapaciteit dan veel concurrenten, voor langere bedrijfstijden en minder stilstandtijd.

"Wanneer u lithiumionvermogen combineert met de robuustheid van Hyster, heeft u duurzame energie die meer oplevert – een heftruckoplossing die voldoet aan strenge emissienormen en die de productiviteit hoog en de kosten laag houdt", voegt Fraser toe.

Ga naar www.hyster.com voor meer informatie of dichtstbijzijnde Hyster-dealer.